Aircoshop Oldenzaal

Eenvoudig een aangenaam klimaat creëren doe je met Airco Shop Oldenzaal. Airco Shop Oldenzaal is dé specialist in airconditioning voor zowel de zakelijke markt als voor de particuliere sector. Wij installeren totaalklimaatsystemen, maar ook kleinere installaties zoals het plaatsen van een single- of multisplit airconditioner  zijn voor ons dagelijkse werkzaamheden. Onze expertise ligt op het gebied van airconditioning en warmtepompen.

De kracht van Airco Shop Oldenzaal? Onze klantgerichte aanpak. We nemen de tijd om bij u langs te komen en uw persoonlijke situatie te beoordelen. Op deze manier kunnen wij u nog beter adviseren. Onze adviseurs hebben jarenlange ervaring en daarnaast een zeer creatieve kijk op de meest uiteenlopende situaties.

 

AIRCOSHOP OLDENZAAL HEEFT DE LAAGSTE PRIJZEN VAN NEDERLAND INCLUSIEF EEN TOP SERVICE!!

 

Aircoshop Oldenzaal

Dr. Ariënsstraat 8

7572 ZM  Oldenzaal

info@aircoshopoldenzaal.nl

KvK 81189095

 

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 - 17.00

 

Telefoon: 06-16531458 

 

 

Aircoshop Oldenzaal is een handelsnaam van ODQS cv

Geurdeland 17G

6673 DR  Andelst

 

 

Aircoshop Oldenzaal is dealer van de volgende merken: AC1, Aux, Artel, Chigo, Daikin, Gree, Haier, LG, Mitsubishi Electric, Mitsubishi Heavy Industries, Midea, Mitsui, Panasonic, Samsung en TCL.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN AIRCOSHOP OLDENZAAL

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder: Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de afnemer producten en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer; Bedenktijd: de termijn waarbinnen de afnemer gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Afnemer: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en/of de natuurlijke of rechtspersoon die handelt voor doeleneinden welke verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit Dag: kalenderdag; Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode; Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de afnemer of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt; Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de afnemer om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; Ondernemer: Aircoshop Oldenzaal C.V. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de afnemer wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat afnemer en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer :
Aircoshop Oldenzaal C.V.
Vestigingsadres : Dr. Ariensstraat 8 te (7572 ZM) Oldenzaal
Telefoonnummer : 00 31 (0) 6 16531458
E-mailadres : info@aircoshopoldenzaal.nl

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en afnemer. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de afnemer beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de afnemer zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de afnemer ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de afnemer langs elektronische weg of op andere wijze ten eerste male kosteloos zullen worden toegezonden. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de afnemer zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de afnemer mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de afnemer duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Een aanbod vervalt indien het product waarop het aanbod betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het aanbod dan is de ondernemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij de ondernemer anders aangeeft en dit schriftelijk bevestigd aan de afnemer. Een samengestelde prijsopgave verplicht de ondernemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Een door de ondernemer gedane aanbod werkt niet automatisch voor toekomstige orders.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de afnemer van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de afnemer het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de afnemer de overeenkomst ontbinden. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de afnemer elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product of dienst aan de afnemer de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de afnemer met klachten terecht kan; de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de afnemer van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is; 6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten: De afnemer kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende binnen een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de afnemer vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de afnemer, of een vooraf door de afnemer aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: als de afnemer in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de afnemer, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de afnemer hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de afnemer, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de afnemer, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. Bij diensten: De afnemer kan een dienstenovereenkomst binnen gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de afnemer vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht: Indien de ondernemer de afnemer de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de afnemer heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de afnemer die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 – Verplichtingen van de afnemer tijdens de bedenktijd

Tijdens de bedenktijd zal de afnemer zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de afnemer het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. De afnemer is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. De afnemer is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de afnemer en kosten daarvan

Als de afnemer gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de afnemer het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De afnemer heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. De afnemer zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de afnemer. De afnemer draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de afnemer deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de afnemer de kosten voor terugzending niet te dragen. Als de afnemer gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Als de ondernemer de melding van herroeping door de afnemer op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de afnemer, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de afnemer hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de afnemer aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de afnemer heeft gebruikt, tenzij de afnemer instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de afnemer. Als de afnemer heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld: dat producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de afnemer; en de afnemer heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; Volgens specificaties van de afnemer vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de afnemer, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

A. PRODUCTEN DIE AL UIT DE VERPAKKING ZIJN GEHAALD.

B. ONOORDEELKUNDIG GEBRUIKTE APPARATEN.

C. APPARATEN DIE AANGESLOTEN GEWEEST ZIJN.

D. APPARATEN WAARVAN DE VERPAKKING NIET MEER COMPLEET IS.

 

Artikel 11 – De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de afnemer de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de afnemer op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de afnemer bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. Als plaats van levering geldt het adres dat de afnemer aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de afnemer hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De afnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de afnemer betaald heeft onverwijld terugbetalen. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de afnemer of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Verzending en bezorging

Verzendkosten voor Nederland:
Standaard: € 6,95
Pallet: € 35,00

Enkel de duurste verzendklasse wordt berekend. Bestelt u een complete airco en accessoires, dan betaalt u enkel de verzendkosten voor palletvracht.

Levertijd
Waar kleine pakketten worden verzonden met partijen als PostNL worden airco’s op pallet verzonden via transporteurs. Na ontvangst van de bestelling wordt de pallet ingediend en in de route opgenomen. Het kan enkele werkdagen duren voordat de transporteur in uw betreffende regio bezorgd. U ontvangt (na 1 werkdag) een e-mail met track&trace van de transporteur.

 

Artikel 15 – Betaling

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de afnemer verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de afnemer de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. Bij de verkoop van producten aan afnemers mag de afnemer in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de afnemer geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. De afnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. Indien de afnemer niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de afnemer een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de afnemer afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud

Alle door de ondernemer in het kader van de overeenkomst geleverde zaken blijven eigendom van de ondernemer totdat de afnemer alle verplichtingen uit de met de ondernemer gesloten overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen. Door de ondernemer geleverde zaken, die ingevolge lid 1. onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet worden doorverkocht en mogen nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De afnemer is niet bevoegd om de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren. De afnemer dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van de ondernemer veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de afnemer verplicht om de ondernemer daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen. De afnemer verplicht zich om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan de ondernemer ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is de ondernemer gerechtigd tot deze penningen. Voor zoveel als nodig verbindt de afnemer zich er jegens de ondernemer bij voorbaat toe om zijn medewerking te verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht (blijken) te zijn. Voor het geval de ondernemer zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de afnemer bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan de ondernemer en door de ondernemer aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van de ondernemer zich bevinden en die zaken terug te nemen.

 

Artikel 17 – Klachten & Geschillen

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@aircoshopoldenzaal.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Op de rechtsverhouding tussen ondernemer en afnemer is alleen Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de Rechtbank Oost Nederland, locatie Almelo.

 

Artikel 18 – Aansprakelijkheid

Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de ondernemer is uitgegaan van door of namens de afnemer verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens. De ondernemer geeft de afnemer aanwijzingen/inlichtingen omtrent het gebruik van product(en) en/of geleverde dienst(en). Indien de aanwijzingen/inlichtingen door de afnemer niet op correcte wijze wordt nageleefd dan is de ondernemer niet aansprakelijk voor de schade. De ondernemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor letselschade aan personen en /of schade aan voertuigen of onderdelen hiervan. De ondernemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade. In het geval van consumentenkoop strekt deze beperking niet verder dan die, die is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 BW. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot maximaal driemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. De aansprakelijkheid van de ondernemer is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de ondernemer of zijn leidinggevende ondergeschikten. De afnemer vrijwaart de ondernemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan de ondernemer toerekenbaar is. Indien de ondernemer uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de afnemer gehouden de ondernemer zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de afnemer in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is de ondernemer gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van de ondernemer en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de afnemer.

 

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de afnemer zijn ten opzichte van de algemene voorwaarden en dienen schriftelijk te worden vastgelegd tenzij dit tussen de ondernemer en afnemer is overeengekomen. Indien dit wordt overeengekomen wordt de aanvulling en/of afwijking schriftelijk in tweevoud opgemaakt.

 

Artikel 20 - Ruilen en retourneren

Zijn de airco’s niet naar verwachting of heeft u toch een ander product nodig? Dat kan uiteraard voorkomen en is bij ons gelukkig geen probleem. Ruilen en retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Een retourzending dient te worden aangemeld naar de mail info@aircoshopoldenzaal.nl. Vervolgens ontvangt u een PDF welke aan de verzending kan worden toegevoegd. Zo kan airco shop oldenzaal de retour efficiënter verwerken en het bedrag sneller terugstorten. Liever ruilen tegen een ander model?
Ook dat kan. Neem dan even contact met ons op via de mail info@aircoshopoldenzaal.nl

 

FAQ

Veel gestelde vragen

 

LEES DEZE PAGINA AANDACHTIG !

 

BELANGRIJK:

 

Hoe lang heb ik garantie op mijn airconditioner ?
Dit is afhankelijk van het merk airconditioner die u heeft aangeschaft, in de meeste gevallen is het 2 - 3 of 5 jaar!

informatie en garantie voorwaarden bij zelfmontage aircosysteem - warmtepomp of boiler.
U HEEFT EEN AIRCO SYSTEEM GEKOCHT EN U VIND DAT ER REPARATIES NODIG IS:
WIJ VOEREN GEEN GARANTIE WERKZAAMHEDEN OP LOCATIE UIT, WIJ VERGOEDEN OOK GEEN REPARATIES DIE U ZELF HEEFT LATEN UITVOEREN DOOR EEN ANDER BEDRIJF.

Laat u het systeem in bedrijf stellen door aan ander bedrijf dan Aircoshop Oldenzaal.
Dat mag, maar dan moet deze wel in het bezit zijn van een geldig BRL100&200 certificaat.
Dit is verplicht en moet u zelf aantonen als u recht wilt hebben op garantie.

1.1 Indien koper een derde inschakelt om het gekochte airconditioningsysteem, de warmtepomp, de boiler of enig ander door Aircoshop Oldenzaal geleverd product te installeren, dan komt het recht op garantie te vervallen, tenzij koper aantoont dat de derde ten tijde van het plaatsen van het gekochte de deskundigheid bezat, waaronder de van toepassing zijnde diploma’s en/of certificaten om het gekochte deugdelijk te plaatsen, dat bij plaatsing geen schade is ontstaan en dat het gebrek bij levering reeds bestond.

1.2 Indien koper recht heeft op garantie, of indien koper geen recht heeft op garantie maar wenst dat de vennootschap onder firma Aircoshop Oldenzaal tegen betaling tot herstel overgaat, dan dient het door koper gekochte product compleet ter reparatie aangeboden te worden aan vennootschap onder firma Aircoshop Oldenzaal. Aircoshop Oldenzaal zal in geen geval reparaties ter plaatse uitvoeren.

 

Kan ik een bestelling bij u plaatsen met als betaalconditie "bouwdepot" ?
Dat kan: mail uw bestelling naar info@aircoshopoldenzaal.nl en wij mailen u de nota. Zodra deze betaald is, maken wij een afspraak met u, voor bezorgen of montage van het aircosysteem. .

Is echt alles op voorraad wat u op de website aanbiedt?
Klopt. Alles wat er op de site staat is op voorraad. Is het uitverkocht, dan geven wij dat per direct aan op de website. Mocht het onverhoopt niet op voorraad blijken te zijn, dan heeft u recht om het geld terug te ontvangen en zullen wij dat met spoed naar u overmaken.

 

Hoe kan ik mijn aangekochte producten betalen ?
Dat kan via Ideal, Creditcard, Klarna (via de website), vooruit betalen per bank.

 

Moet ik ook verzendkosten betalen?
Wij hanteren wel lage verzendkosten.

Hoe snel moet ik mijn bestelling afhalen nadat deze geplaatst in de webshop.
Wij leveren alleen vanuit de webshop binnen twee werkdagen bij u thuis afgeleverd.

Kan ik als koper buiten Nederland ook mijn aankopen bij u bestellen?
Dat kan vanuit Duitsland, België en de rest van Europa. Wij kunnen uw aangekochte artikelen opsturen. Hier zijn wel verzendkosten aan verbonden en deze zijn hoger dan de verzendingen binnen Nederland.

Mijn order aangekocht en betaald in de webshop is niet-compleet afgeleverd !
Wij nemen de klacht over de "niet-complete" aflevering alleen en uitsluitend in behandeling als deze binnen 24 uur nadat uw order bij u aan huis of bedrijf bezorgd is in behandeling. Dit kunt u doen d.m.v. een e-mail met foto's aan ons te zenden, zodat wij duidelijk kunnen constateren dat het "daadwerkelijk" een niet-complete aflevering betreft. Stuur deze foto's naar info@aircoshopoldenzaal.nl Doet u dit niet binnen 24 uur na aflevering van de order, dan dan nemen wij de melding niet meer in behandeling.

Ik heb transportschade aan mijn airco systeem, nadat deze door de koerierdienst bij mij thuis is afgeleverd:
Wij nemen de schadeclaim alleen en uitsluitend in behandeling als deze binnen 24 uur nadat uw order bezorgd is en u de schade aan ons gemeld heeft. Dit kunt u doen d.m.v. per e-mail foto's aan ons te zenden, zodat wij duidelijk kunnen constateren dat het "daadwerkelijk" transportschade betreft, Stuur deze foto,s naar info@aircoshopoldenzaal.nl Doet u dit niet binnen 24 uur na aflevering van de order dan kunt u nergens geen aanspraak meer op maken.

Hoe snel kan ik mijn webshop order thuis hebben.
Meestal duurt dit 2 tot 3 dagen na de betaling van uw aankoop als u de bestelling heeft geplaatst vóór 14.00 uur. De bestellingen naar België, de Waddeneilanden of Zeeland duurt 1 a 2 dagen langer. Wilt u informatie over de bezorging van uw order neem dan contact op met Dobo Transport Zwolle 038 - 4671400 , zorg wel dat u uw ordernummer bij de hand heeft.

Monteren jullie ook airco systemen buiten de regio Twente.
Dat doen wij graag voor u: onze eigen monteurs in samenwerking met ons zzp team doen dat graag voor u, tot een afstand van plusminus 150 km vanaf postcode 7572 ZM.

 

Wat betekent het aanbrengen van een aircosysteem op basis van standaard montage:
Het airco systemen, De buitenunit mag niet hoger geplaatst worden dan de eerste verdieping van uw woning of bedrijfsgebouw, De buitenunit plaatsen wij op een muurbeugel aan de gevel of op een set rubberen big blocks, Het Plaatsen van een buitenunit op een dakkapel of andere hoge, slecht te bereiken plaatsen is tegen meerprijs.

Het gat dat geboord moet worden (60mm) om de leidingen naar binnen door te voeren moet eenvoudig te boren zijn, dus bijvoorbeeld boringen door hout, steen, of zachte betonsoorten, geen gewapend beton of harde beton soorten, Wij kunnen dit voor u uitvoeren tegen meerprijs van €150.- per geboord gat. (Single split 1 gat – Duo split 2 gaten. – Tripplesplit 3 gaten.)

Complexe montages voeren wij ook uit maar dan moeten beide partijen zowel de klant als Aircoshop Oldenzaal tot een overeenstemming zijn gekomen over de werkzaamheden.

 

MEERPRIJZEN BUITEN ONZE ALL-IN MONTAGE PRIJZEN :
Meer dan 4 meter Aansluitset Singel split 4m - Duo-systeem 8m - Trippel systeem 12m
Alle meer aangebrachte extra meters kosten €95.- per meter meerprijs. Harde betonsoorten boren: Betonboringen (wel of niet vooraf gemeld ) €150.- per gat. De aansluitset moet onder de dakpannen door,of achter knieschotten langs: Meerprijs in overleg. Dakdoorvoer: Deze leveren inclusief montage : €250.- ( in overleg ) Afvoercondenspomp levering incl. Montage €200.-, Inhuren van een lift systeem om de buitenunit te plaatsen op een hoge of moeilijk te bereiken plaats . meerprijs +/- €250.- Buitenunit op een dakkapel plaatsen meerprijs €100.- Heeft u vragen over bovenstaande meerprijzen, laat het ons dan weten, deze bespreken wij graag vooraf met u om onduidelijkheid tijdens de montage, of discussie achteraf te voorkomen.

Waar moet ik een stroom aansluiting hebben zodra Aircoshop Oldenzaal het systeem komt aanbrengen ?
U dient een Geaarde 220V aansluiting te hebben dicht bij de buiten of binnenunit, In bijna alle gevallen voed de buitenenunit de binnenunit door middel van een connectionkabel, Het is verstandig maar evenwel niet noodzakelijk voor goed functioneren om een werkschakelaar te monteren. Heeft u een stopcontact in de buurt binnens- of buitenshuis dan zouden we deze kunnen gebruiken.

Hoe lang duurt het voordat een aircosysteem gemonteerd kan worden door Aircoshop Oldenzaal ?
Wij hebben goede contacten met erkende installateurs in en rond Twente, Meestal bedraagt de montagetijd 2 tot maximaal 4 Weken.
Bij extreme hitte is het erg druk en kan de montage duur uitlopen. Bel of mail als u meer info wilt: info@aircoshopoldenzaal.nl

 

Hoe weet ik nu welk vermogen airco systeem ik zou moeten aanschaffen?
Hoeveel koelvermogen nodig is voor de ruimte die u wilt koelen is met onderstaande formule in drie stappen uit te rekenen. Voor het koelen is standaard 30 tot 50 Watt vermogen nodig per kubieke meter. Houdt u er wel rekening mee dat dit een vereenvoudigde capaciteitsberekening is:

Bereken de inhoud van de te koelen ruimte
Bereken de inhoud van de ruimte in kubieke meters. Bijvoorbeeld: de ruimte is 6 meter lang, 5 meter breed en 3 meter hoog. De berekening wordt dan 6 x 5 x 3 = 90 m3.

*2. Bepaal nu de vermenigvuldigingsfactor
Al naar gelang de kenmerken van de ruimte, gebruik je een vermenigvuldigingsfactor van 30, 40 of 50. Deze factor staat voor het benodigd aantal Watt koelvermogen per m3 inhoud.
Factor 30: Dit zijn ruimtes die goed geïsoleerd zijn, een normaal glasoppervlakte, geen plat dak of schuin dak en weinig elektronische apparatuur hebben.
Factor 40: Deze ruimtes zijn minder goed geïsoleerd, hebben bijvoorbeeld een groot glasoppervlakte en/of er staan veel elektrische apparaten.
Factor 50: Deze ruimtes hebben een zeer hoge warmtelast of er worden producten bewaard zoals levensmiddelen en medicijnen, waarvoor een lage ruimtetemperatuur gewenst is.

*3. Bereken nu het benodigde koelvermogen:
Neem nu de berekende inhoud uit stap 1 en vermenigvuldig dat met de factor uit stap 2. Bijvoorbeeld: 90 m3 inhoud vermenigvuldigd met factor 30 (Watt per m3). Het benodigd koelvermogen is dan 2700 Watt. Dit komt overeen met 2,7 kW.

WAT BETEKENT SEER EN SCOP ?
Het energieverbruik (rendement) van een warmtepomp,aircosysteem wordt uitgedrukt in de waarden SEER- en SCOP. SEER (Seasonal Energy Efficiency Ratio) geeft de seizoensgebonden waarde van de energie-efficiëntie van het product weer en bepaalt zijn energieklasse in koelmodus. SCOP (Seasonal Coefficient of Performance) geeft het seizoensgebonden rendement weer en bepaalt de energieklasse van de warmtepomp in verwarmingsmodus. Hoe hoger de SCOP- en SEER-waarden, hoe zuiniger het toestel. Dankzij deze labels kunnen de energieprestaties met elkaar worden vergeleken.

.

Mag ik het aangekochte airco systeem zelf monteren, en aansluiten ? Uiteraard kunt u veel handelingen zelf uitvoeren zodat de montage van u airco systeem sneller verloopt, en daarom ook nog eens veel goedkoper uitvalt.

Het in bedrijf stellen van een airconditioning mag in het kader van milieubescherming uitsluitend uitgevoerd worden door een daartoe gecertificeerd bedrijf met monteurs die een F-gassen certificaat in hun bezit hebben, U dient zelf met deze contact op te nemen en het airco systeem door deze in bedrijf te laten stellen ! LET OP: DEZE ERKENDE KOELTECHNISCHE BEDRIJVEN MOETEN WEL IN HET BEZIT ZIJN VAN EEN BRL100 & BRL200 (vraagt u hier ten allertijden naar) Deze bedrijven adverteren ook op Google en marktplaats, er staan er ook diversen op de pagina f-gas van de website Wij kunnen Wij sturen een F-Gas gecertificeerde monteur bij u langs die de werkzaamheden zorgvuldig en op afspraak bij u komt uitvoeren.

Wordt mijn airconditioner voorgevuld geleverd met koudemiddel ?
U krijgt geleverd een airco systeem met een afgevulde buitenunit, deze is afgevuld met R32 momenteel meest milieu vriendelijke koudemiddel. Ter info: u bent verplicht om het airco systeem "in bedrijf te laten stellen" door een erkend f-gas gecertificeerd bedrijf.

Levert u ook aansluit materiaal en koperleidingen standaard bij mijn bestelde airconditioner?
Raadpleeg ten allertijden de informatie bij het product dat u graag kopen wilt, in de tekst vind u de informatie wel of geen aansluitset inbegrepen. Bij de merken AC1, Chigo, Midea zitten deze er standaard bij tenzij anders vermeld. De merken Gree, Lg, Daikin,Mitsubishi, Mitsui, Samsung hebben geen Aansluitpakket, Deze kunt u met u bestelling mee bestellen op de pagina toebehoren, van de website, Daar kunt u een geheel compleet aansluit pakket vinden. Deze vind u in verschillende standaard lengtes, ook kunnen wij u een aansluitset op maat leveren in ieder gewenste maatvoering en lengte.

 

Kan ik mijn aircosysteem ook komen afhalen?
Wij leveren alleen vanuit de webshop en binnen 2 dagen bij u thuis afgeleverd.
U dient wel de bedrijfsgegevens en het certificeringsnummer van uw eigen F-gassen monteur aan te leveren. voordat wij kunnen overgaan tot het uitlevering van uw aircosysteem. Dit in verband met voorschriften van de Europese Verordening (EU) Nr. 517/2014 betreffende gefluoreerd broeikasgassen (f-gassen), met betrekking tot de verkoop van voorgevulde aircosystemen aan particuliere eindgebruiker.

 

In verband met de nieuwe F-Gassen verordening (eu) 517/2014 zoals van toepassing vanaf de datum 01.01.2015 ,stellen wij u op de hoogte van de verplichting om een aangekocht airco systeem in gebruik te laten stellen door een erkende installateur of F-Gas gecertificeerd bedrijf. Dit in overeenstemming met artikel 10 van verordening (eu) 517/2014.

 

Heeft u vragen waar u hier op deze pagina geen antwoord op kunt vinden, dan mag u uw vraag ten aller tijden 24/7 mailen naar info@aircoshopoldenzaal.nl dan beantwoorden wij u vraag zsm indien mogelijk al binnen 24 uur.

 

BELANGRIJK:
Het is namelijk niet toegestaan een airco systeem in bedrijf te stellen als u niet in het bezit bent van deze certificering!

 

Meer informatie over zelf montage van aircosystemen en vragen of airco systemen;

Ik heb een airco gekocht, Maar kan ik er ook een 2de (of meer binnenunits ) binnenunit op aansluiten?
Helaas dat gaat niet lukken omdat 1 buitenunit maar 1 aansluiting heeft voor 1 binnen unit. Wilt u wel 1. buitenunit met meerdere binnenunits dan zou u moeten overwegen om een Duo-split, Tripple of Qauttro systeem te gaan kopen.

 

Ik ben op de binnenunit de aircoleidingen aan het aanschroeven, en zodra ik de leiding van de binnenunit los maak komt er "gas" vrij.......Dat klopt, deze binnenunit is gevuld met "Stikstof" zodat wij zeker weten dat wij u een binnenunit leveren die niet lek is.

 

Ik heb mijn airco aan staan en deze verliest water uit de voorzijde van de binnenunit...................Dan heeft u de binnenunit niet waterpas opgehangen, of u heeft de condens afvoerslang niet goed op de juiste wijze gemonteerd, dan is deze in de meeste gevallen geknikt of hoger dan de uitloop van de binnenunit gemonteerd, zonder afvoerpomp moet deze ten alle tijde op afschot gemonteerd worden. Moet u het condenswater naar boven afvoeren dan verkopen wij daar een condens afvoerpomp voor. Of u heeft u airco systeem te lang en te koud aanstaan waardoor het binnen element is bevroren ! Oplossing: laat het systeem een paar uur uit , en start hem daarna weer rustig op, ( vermijd zoveel mogelijk warmte bronnen).

 

Wat is de betekenis van Inverter techniek?
De Inverter-technologie maakt de modulatie mogelijk van het vermogen dat door de airconditioner wordt geleverd op een proportionele manier aan de werkelijke vraag naar "koude" of "warme" luchtstroom, mogelijk door de rotatiesnelheid van de compressor te verhogen of te verlagen. Deze modulatie realiseert een besparing van elektriciteit tussen 30 en 60% (bij acht uur continu gebruik).

 

Ik wil meer uitleg over het gebruik of een eventuele storing van mijn aangekochte airconditioner?
Download de PDF deze vind u bij iedere airconditioning onderaan de pagina. P.s. blijft u uiterst rustig en lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door , dat bespaart u een hoop ellende, en is in de meeste gevallen het probleem verholpen.

 

Het display op mijn binnen unit werkt niet meer maar heeft het altijd wel gedaan.
Druk met de afstandsbediening gericht naar de binnenunit op light (op de afstandsbediening) het display gaat dan weer oplichten.

 

Mijn airco systeem staat op koelen maar blaast niet of nauwelijks koude lucht. Het display knippert of geeft een Storingcode aan. Deze storing treed meestal op nadat het systeem een tijdje aan is geweest, trek de stekker eruit en start het systeem na enkele minuten weer op, treed de storing weer op dan moet het systeem gecontroleerd worden op lekkage en moet het systeem bijgevuld worden ! Of Het systeem heeft dan ergens een lekkage. Deze zit voor 90% op de aansluitingen van de wartel koppelingen ( binnen of buiten) Als de kleine leiding bevriest met het systeem op de airco koel of verwarming stand is het gas er al bijna uit. Voelt u dan aan de koper leidingen, worden de leidingen bijna of helemaal niet meer koud dan is het systeem helemaal leeg en is deze het koudemiddel verloren. Mogelijke Optie 1. als het systeem net nieuw gemonteerd is, heeft u waarschijnlijk het koudemiddel nog niet door de leidingen laten stromen. OPTIE 2: de monteur is vergeten beide koudemiddel kranen open te draaien, deze bevinden zich achter de 2 ( koperen ) stofdoppen die haaks onder elkaar zitten rechts op de buiten unit. Beide opties zijn mogelijk. Raadpleeg een f-gas gecertificeerde monteur en laat deze het systeem controleren op lekkage en het systeem zo nodig bijvullen.

 

Mijn airco systeem staat op verwarmen maar blaast niet of nauwelijks warme lucht. Als u de airco op verwarmen heeft staan duurt het altijd zo’n 5 minuten voordat het systeem warme lucht gaat blazen. Dit komt omdat de warmtepomp eerst verwarmen moet. Het display knippert of geeft een storingscode aan Deze storing treed meestal op nadat het systeem een tijdje aan is geweest, trek de stekker eruit en start het systeem na enkele minuten weer op, treed de storing weer op dan moet het systeem gecontroleerd worden op lekkage en moet het systeem bijgevuld worden ! Of Het systeem heeft dan ergens een lekkage. Deze zit voor 90% op de aansluitingen van de wartel koppelingen ( binnen of buiten) Als de kleine leiding bevriest met het systeem op de airco koel of verwarming stand is het gas er al bijna uit. Voelt u dan aan de koper leidingen, worden de leidingen bijna of helemaal niet meer koud dan is het systeem helemaal leeg en is deze het koudemiddel verloren. Mogelijke Optie 1. als het systeem net nieuw gemonteerd is, heeft u waarschijnlijk het koudemiddel nog niet door de leidingen laten stromen. Optie 2: de monteur is vergeten beide koudemiddel kranen open te draaien, deze bevinden zich achter de 2 (koperen) stofdoppen die haaks onder elkaar zitten rechts op de buiten unit. Beide opties zijn mogelijk. Raadpleeg een f-gas gecertificeerde monteur en laat deze het systeem controleren op lekkage en het systeem zo nodig bijvullen.

 

Waar vind ik de filters van het aircosysteem?
De schone luchtfilters zitten ( meestal ) achter het front van de binnenunit. Links en rechts zit een kleine inkeping daar kunt u uw vingers achterhouden en dan het front naar voren kunt halen/trekken (dit kan stroef gaan) als het front los is kijkt u tegen de filters aan. Deze kunt u nu verwijderen en schoon spoelen met lauw water. En daarna drogen en weer terug plaatsen. Dit moet u met regelmaat herhalen.

 

Hoe groot moet ik het gat boren door de muur om de aansluitleidingen door te voeren van binnen naar buiten?
Het gat moet Minimaal 60mm zijn. Let op boor schuin naar beneden van binnen uit gezien, van buiten uit schuin omhoog boren.
Bekijk evt, eerst een filmpje op you tube er staan er immers vele op.

 

Let op: er worden vele fouten gemaakt met de "zelf montage" van aircosystemen.

Waar gaat het fout:

1. Mijn aircosysteem start bij de eerste aansluiting niet op:
De oplossing: Haal er een Bedrijf of monteur bij met kennis op het gebied van electrische aansluitingen,
De aansluitkabel tussen binnen en buitenunit (connectionkabel) is fout aangesloten.

2. Bij het koelen verliest mijn aircosysteem vochtwater vanuit de binnenunit:
Meestal ligt de afvoerslang niet op afschot en daarom verliest deze water uit de overgestroomde condensopvangbak binnenunit

3. Het aircosysteem heeft altijd gekoeld en verwarmd, maar is ermee gestopt en blaast nu alleen maar:
Oplossing: Laat de monteur die het systeem "in bedrijf gesteld heeft " kijken of hij geen fout heeft gemaakt bij het aansluiten van de koperleidingen. Laat deze nogmaals een lektest uitvoeren, zodat u zeker weet dat deze gasdicht is afgeleverd.

4.

 

BELANGRIJK:
Onze leverancier is als koeltechnisch bedrijf volledig F-Gas gecertificeerd, wij zijn in bezit van BRL 100 en BRL 200, Dit zou u kunnen verifiëren bij de daarvoor bevoegde instanties. Dit is evenwel nodig als een bedrijf koeltechnische monteurs in dienst heeft die aircosystemen monteren. Eveneens is het verboden een airco in bedrijf te stellen als u niet in het bezit bent van deze certificering!

 

* In verband met de nieuwe F-Gassen verordening (eu) 517/2014 zoals van toepassing vanaf de datum 01.01.2015 ,stellen wij u op de hoogte van de verplichting om een aangekocht airco systeem in gebruik te laten stellen door een erkende installateur of F-Gas gecertificeerd bedrijf. Dit in overeenstemming met artikel 10 van verordening (eu) 517/2014.

 

 

Heeft u vragen waar u hier op deze pagina geen antwoord op kunt vinden, dan mag u uw vraag ten aller tijden 24/7 mailen naar info@aircoshopoldenzaal.nl dan beantwoorden wij u vraag zsm indien mogelijk al binnen 24 uur.